Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

söndag 29 april 2012

En lugn stund


Våren har inte kommit så långt här inser jag när jag tittar på äppelträdet, men snart snart blommar det! Har krattat gräsmattan en stund, nattat lillhjärtat och ätit min lunch. Barnen leker med kompisar och jag hör deras skratt på avstånd i den inte alltför varma luften. Jag inser plötsligt att NU har jag fått en lugn stund för mig själv. Jag tänker njuta av den med en kopp kaffe. Det kan vara kaotisk när alla tre barn vill ha sin mamma till än det ena och än det andra, men med sådana här andepauser är det lättare att klara av de tillfällena. Jag är bättre på att njuta av dem nu än förut. Behöver stunderna mer idag. Tidigare passade jag på att hinna en massa. Plocka här och städa där och tvätta tvätta. Nu försöker jag lära mig att bara vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar