Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

onsdag 25 april 2012

Lik min mor

Jag är föräldraledig och har i dagsläget varit hemma i mer än 1 år. Orsaken till det är att jag hade problem med ryggen och låg utslagen hemma i tre månader med tjockmagen i luften. Jag kan det här hemmet utan och innantill vid det här laget. Jag vill vidga mina vyer.

Ändå blir jag så lik min mor och trivs allra bäst hemma. Ikväll är jag medbjuden på klädparty. Jag har egentligen inte råd att handla så frågan är om jag ska vara social eller stanna hemma i soffan, idag igen. Min mor var lika. Ville aldrig annat än att vara hemma. Jag minns hur jag tjatade på henne om att gå ut och träffa vänner istället för att vara trygg hemma. Nu är jag där själv. Ljusglimten för mig är ju att någon, som jag inte känner särskilt väl, har frågat mig om sällskap. Frågan är om vad som är mest värt för mig? Hemmets lugna trygga vrå, som jag känner till alltför väl eller en kväll med en grupp okända mammor...

Jag valde att åka och det var trevligt. Handlade bara till mig själv. Duktiga jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar