Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

lördag 28 april 2012

Lördagskväll

En vanlig lördagskväll ser vi till att laga en god middag, dricka vin och koppla av hemma. Barnen ser fram emot lördagsgodis och vi vuxna efter en lugn stund att prata lite med varandra över ett glas rött. Idag blev det helstekt fläskfilé med pommes och höstens kantareller. Sen gjorde jag vitlöksbröd (som jag är världsbäst på!). De två större barnen stack ut och lekte med sina nästintill jämnåriga kusiner och lillkillen somnade på mig. Han har en förkylning på g lillhjärtat. Lördagskvällar är verkligen mysiga och jag gläds även med barnen som ser fram emot det hela veckan. Att längta är något positivt och bra. Solen har lyst idag, vilket ger vårkänslor. Nu är det förhoppningsvis slut på bakslag. Det har vi haft nog av nu tycker jag! Mysiga mysiga lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar