Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

fredag 27 april 2012

Min bästa vän

Min bästa vän är numera min svägerska. Vi träffades 1999, på samma resa som när jag föll pladask för min man. Det första jag tänkte om henne var att hon irriterade mig för att hon fick så snabbt kontakt med killen jag spanade på. Några dagar senare förstod jag att det var hennes bror (!) så efter det gick det lättare att lära känna henne. Hon är tre år yngre än mig och är rolig och påhittig och så händer det grejer när hon är med. Vi gillar båda att shoppa och på den gamla goda tiden kunde vi festa bra också! Numera bor vi bara 3 km ifrån varandra och då kan man ju tänka sig att vi ses jätteofta, men.....


Hon har tre barn och jag har tre barn. Vi har inte samma tid att ses då hon jobbar i skift och jag (när jag jobbar) har kontorstider. När vi ses är det nästan aldrig bara hon och jag. Det saknar jag verkligen.

Men idag sågs vi i alla fall, om än med barn, och det är så roligt. Min andra ljusglimt för dagen. Härligt att ha en vän som man kan berätta allt för. Hon är den första jag ringer när jag har nåt på hjärtat. Ibland har vi tunga perioder när det mest är klagan vid våra samtal, men hon finns ändå kvar. Det gäller att vårda en vänskap liksom ett förhållande. Jag skulle önska mig att vi träffades mer och hade roligt tillsammans som förr i tiden. Jag tror att detta är en ljusglimt jag ska se till att få oftare, så nu gäller det att bättra sig att ta tag i barnfria aktiviteter. Just därför har vi beställt en resa till Barcelona! I juni sticker vi och jag tror det är precis vad vi behöver. Tack för att du finns i mitt liv kära E.

1 kommentar:

  1. Vad fint du skriver kära Du! Jag blir rörd! Du är min bästa vän också och jag är tacksam för att du finns i mitt liv. Jag önskar precis som du att vi hade med tid. Vi får jobba på det, det ger ju så mycket de stunder som vi får till.
    I alla "ups and downs" finns du alltid, TACK för det!

    SvaraRadera