Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

torsdag 26 april 2012

Min stora kärlek

Jag träffade min stora kärlek för 13 år sedan. Det var kärlek från första ögonblicket, i alla fall från min sida. Det hade aldrig hänt mig förut, och jag blir varm inombords när jag tänker på det. Jag satsade på honom...och föll hårt. När den månadslånga resan i Europa tog slut så gjorde flirten detsamma. Det var tungt. Ett halvår senare ringde han, mitt i natten. Något väcktes igen. Så for jag på mitt livs bästa resa, till Afrika. Man kan tro att jag följde efter honom, reseledare som han var i just Afrika, men sanningen är att jag blivit god vän med hans syster. Vi skulle uppleva Afrika tillsammans. Ett möte på flygplatsen och sen stack han norrut och jag söderut. Det tog några dagar och sedan ringde han, och mailade och ringde och sen var det kört. Vi längtade tills vi skulle ses igen i Kapstaden en månad senare. Det blev magiskt! Efter det gick det fort - flyttade ihop 4 månader senare 2000, förlovade oss i Rom 2006, gifte oss 2008 och tre barn födda 2004, 2007 och 2011. Jag älskar dig mitt hjärta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar