Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

torsdag 26 april 2012

Om mig

Vem är jag? Jag kan tyvärr inte påstå att jag känner mig så väl som jag skulle vilja, men jag lär mig varje dag om hur jag fungerar och tänker.

Jag är uppvuxen i en småstad i Norrbotten med min mamma och mina två bröder. Pappa gick bort i cancer när jag var två år. Inte förrän nu, när jag har min familj, så förstår jag vilket jobb min mamma haft i hela hennes liv. För mig är det väldigt spännande att se vad en pappa i familjen tillför, jag som inte är van.

Min man har gett mig den familj jag alltid önskat. Främst min egen förstås, men även hans föräldrar, morföräldrar och syskon. Jag har dem nära nära mitt hjärta och de ger mig den trygghet jag behöver.



Jag är ambitiös så det räcker till. Vill alltid göra rätt och riktigt om det är så är i arbete eller hemma. Har inte hittat balansen på jobbet än att inte vara perfekt, men hemma är jag mer tillåtande.

Jag gillar att ha det fint och ordnat omkring mig, men lever oftast i ett kaos och är faktiskt nöjd med det.

Jag gillar att vara i form och träna, men kämpar med att prioritera vad som är viktigast i livet just nu. I dagsläget hinns det bara med promenader, men min tid kommer.

Jag gillar inte att ha almanackan fullplottrad utan vill ta dagen som den kommer. Det blir oftast bra i längden.

Jag lever som jag vill men kan inte komma ifrån att nästan jämt tänka att jag borde vara bättre ändå. Jag borde resa mer, träna mer, städa mer, vara mer ordningsam, vara smart, vara duktiga föräldern osv.

Jag hoppas mina ljusglimtar ska bena ut vad som är viktigt i livet och vad som ger mig glädje.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar