Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

måndag 21 maj 2012

Altanfix


Idag har jag plockat fram utemöblerna från presenningarna och startat omvandlingen av altanen! Det är bra att börja pilla lite, för då börjar tankarna om vad som skulle passa in att komma. Jag har till exempel plockat fram en ljuskrona från källaren som jag ska övertyga min man om att den passar i altantaket.

Vi har ju faktiskt två altaner, så den ena har jag helt "glömt bort". Den står helt naken nu, ska egentligen vara sittdynor, men de är inte framplockade än. Nya kuddar kommer i alla fall behövas.
Hittills står därför kuddar, duk och en utematta på handlingslistan, förutom blommor förstås. Här i norr brukar det vara bäst att plantera blommor ute i kruka efter den 6:e juni (pga ev frostnätter). Tänker satsa på lavendel och pelargoner och det som faller mig in. Ja, det går faktiskt att framkalla ljusglimtar när jag tänker på den kommande uteperioden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar