Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

torsdag 31 maj 2012

Bästa leksaken

Lilla legolådan
Jag är på gång att rensa bort några bebisleksaker och ta fram lite andra leksaker från våra gömmor i källaren. Lilleman håller ju på att växa ur bebisrollen och bli en ettåring! Jag började med att plocka fram allt duplo och det blev succé. Inte bara för lilleman utan även för min tjej som konstant ratat lego.

Storebror har massor med smålego och olika byggritningar. Hon har inte riktigt hakat på när han suttit och byggt. När hon fyllde 4 år fick hon sitt första egna smålego. Det var en liten förpackning med hund och rosa bitar, men det spelade ingen roll. Hon gillade inte det heller. Det verkar alltså inte höra ihop med färgen rosa eller att det är menat som mer tjejigt. Ibland får jag för mig att det är vi som föräldrar, som inte haft samma tid att sitta ner med henne och bygga, som gjort att hon ratar det? Andra stunder tänker jag att det är hennes personlighet som gör att lego inte är hennes grej? Alla är ju olika.
I alla fall kom hennes bästis hit igår efter dagis och han började direkt bygga ihop alla byggare bob maskiner. Hon hakade på och det blev bondgård och hus. Efter han gått hem så lekte hon vidare, och även i morse. KUL!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar