Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

lördag 12 maj 2012

Ett oskrivet kort

Blomningen närmar sig
Vaknar upp och det blåser igen, men men det är lördag. Alla är hemma. Storkillen är nöjd för att han är ledig och lilltjejen är glad för att lördag betyder lördagsgodis;-) Det blev ingen sovmorgon för min del, men då har jag något att längta efter imorgon.

Dagen är ett oskrivet kort. Har ingen aning vad vi ska hitta på. Vi borde renovera ett rum, men ingen av oss gillar att renovera. Det tar så mycket tid från familjen. Vi har bott i vårt hus i 8 år nu, så vi är faktiskt på gång att renovera ett rum som vi gjorde om innan vi flyttade in. Då var det vårt sovrum, nu ska det bli tjejens rum.

Idag blir det helt enkelt att ta dagen som den kommer. Barnen brukar styra mycket, så vi får se vilka kompisar de leker med, annars har jag ett förslag att åka in till stan och se på årets drakar som pryder statscentrum. Det är olika konstnärer som utformar åt olika företag. Barnen gillar att sitta på ryggen på dem, varenda en...
Drake från 2011


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar