Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

fredag 25 maj 2012

Blixtar och dunder

Lilleman upptäckte och smakade på gräset, medan storbarnen spelade fotboll. Det var så varmt att ingen hade någon större ork. Jag vet att jag inte får klaga på värmen nu när den äntligen kommit, men 27 grader i skuggan var olidligt. Badsäsongen har ju inte börjat ännu och vi har inte fått upp studsmattan heller, så alla var väldigt rastlösa. Precis när grannpojken kom hem till tjejens stora lycka började det regna, blixtra och dundra, så vi gick in. Tur var väl det, för sen drog åskan in med störtregn och halv storm! Det blev rätt mysigt att samlas i soffan och titta på ovädret ute och temperaturen sjönk till behagliga 20 grader.


Jag hann fånga blommorna på bild innan stormen drog in.

Nu är det i alla fall äntligen fredagskväll och barnen börjar prata om mys (dvs pringles chips..hmm). Jag hoppas det blir fint väder imorgon med så att vi kan grilla på kvällen. Antingen blir det lax eller kyckling. Trevlig fredagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar