Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

fredag 11 maj 2012

Fredags(t)ork

Skyddsängel (nu avtorkad). Konstnär Sofia Rustan
Jag har dammtorkat så här i tidig morgonstund! Istället för att irritera mig över dammlagret, som syns så väl på våra mörka möbler, så tog jag tag i trasan och torkade bort det. Så jobbigt är det inte och det tog mindre än 10 minuter.

Jag försöker bli mer ordningsam. De tips jag tagit åt mig är:
1. Att ha förvaringskorgar i varje rum, så att det är lätt att samla ihop grejer från golvet.
2. Aldrig lämna ett rum tomhänt.
3. Om det tar mindre än 1 minut att plocka upp/slänga/sätta på rätt plats etc är det värt att göra direkt istället för att irritera sig på skräpet hela tiden.

Har ni några bra tips?

Haha, jag som skulle skriva om ljusglimtar - är  städning verkligen det? Jag ser det som att känslan av att städa utan att det känns jobbigt är ljusglimten.

Ikväll blir det firande av svärmor så vi blir bortbjudna på middag. Skönt, sen är det helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar