Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

torsdag 3 maj 2012

Träden är hemma!

Jag behövde jag inte dra med halva familjen för att införskaffa träd, min kära svärmor åkte och köpte de till mig! Nu står de där i källaren och väntar på att frostnätterna ska passera så att de kan flytta ut på altanen.

Idag har lillhjärtat varit trötter. Det hugger till av oro ett tag, men när jag tänker på att han äter bra och är pigg mellan varven så lugnar jag mig. Är man förkyld ska man ju vila och sova bort sjukdomen.

Har även varit på utvecklingssamtal med storkillen. Han är jätteduktig och det han har att jobba på är att lyssna bättre (ingen nyhet precis), kunna sitta still (hur kan en 8 årig kille det?) samt skriva siffror och bokstäver från rätt håll. Det sista är lite svårt att förstå varför det är viktigt. Ett typiskt samtal där det inte riktigt känns som att det som är bra betonas, utan mer det negativa. Undrar om man formas redan som barn om att fokusera på de saker som är fel och behöver rättas till? Ska prata lite vid läggning om hur duktig han är för att kompensera!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar