Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

måndag 7 maj 2012

En vanlig måndag

Måndagar är nystart i familjen. Jag är hemma med mina minsta hjärtan och de stora killarna åker till jobb och skola. Oftast tar vi en lugn morgon och pustar ut lite när lilleman somnat. Idag kom en kompis och drog med lilltjejen till lekparken. Ska ta tillvara på denna korta stund av egna tankar till en kopp kaffe och Underbara Claras morotsbröd.
morotsbrod-med-honung.jpg
Bild lånad från Underbara Clara

Efter lunch är det dags för veckohandling. Oftast går det bra att hitta på recept på kött, fisk, fågel, korv och så något extra till fredagen. Det blir inte så många nya rätter, men här brukar jag få tips om nya recept. Vi har testat att få hem matkassar med recept, men jag gillade inte det konceptet. Varorna som kom hem var inte de jag skulle tagit, t ex knöliga konservburkar och trasig plast på frysvaror. När jag insåg att jag inte ville laga ett enda recept så slutade vi. Det har funkat ypperligt att göra egna veckomatsedlar, även om det är trögt ibland. En stor fördel är ju att jag är hemma. Ska njuta en stund till av hemmafrulivet, närmare bestämt över hela sommaren. Sen börjar allvaret.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar