Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

lördag 12 maj 2012

Enkla chokladmuffins

Det blev besök av en kompis och hans dotter på förmiddagen, så jag skyndade mig att sno ihop chokladmuffins. Dessa kan man göra på totalt 20 minuter och har sedan något smarrigt nybakt att bjuda på. Enkla ingredienser som man oftast har hemma. Receptet kommer här:
 
100 g smör
1 dl mjölk 
2 ägg 
1 ½ tsk vaniljsocker 
2 ½ dl strösocker 
1 krm salt
4 msk kakao 
2 dl vetemjöl 
½ tsk bakpulver  

Sätt ugnen på 200 grader. Smält smör och häll i mjölken, låt svalna. 
Vispa ägg och socker pösigt. Rör ner resten av ingredienserna och blanda till en smet. 
Häll i formar och grädda i 10-15 minuter. Jag satte även frysta hallon i botten.


Jag tror de uppskattades (själv håller jag mig ifrån).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar