Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

måndag 14 maj 2012

Fri lek


Min dotter älskar att leka dagis (jag veeet att man ska säga förskola, men jag förstår inte vad ett ord gör för skillnad?). Nu är det alla trash pack som får ställa upp på rad när de blir uppropade! Hon älskar även att vara på dagis för då får hon lekkompisar. Varje vecka måste jag förklara att måndagar och fredagar är hon hemma och de andra barnen på dagis. Någon gång har vi fått byta de strikta tiderna och hon fick äta frukost där, vilken lycka. Hon fyller 5 år i år och ska vara ett så kallat 15 timmars barn hela 2012. Synd att det inte finns så många kompisar hemma på gatan på vardagar, det skulle underlätta. Faktiskt ser jag inte till barn även de gånger när dagis är stängt vardagar. Jag gissar att att de flesta ordnar med mor- och farföräldrar så att de kan jobba eller passar på att åka hemifrån. Hon är i alla fall mer nöjd att vara hemma nu än vad hon var i början av föräldraledigheten.

Just nu regnar det och hon tittar på scooby doo. Vi har även hunnit med att leka cirkus.Vi är helt enkelt inne in i ett skönt lunk.
Lillemans lektält, som de större barnen genast gjorde om till deras koja och just nu cirkustält!
Min fina ballerina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar