Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

tisdag 8 maj 2012

Fullt upp av ingenting

Idag har jag inte hunnit så mycket alls. Jag har glömt bort att äta lunch och det är inte första gången. Jag vet inte riktigt varför det sker? Troligast är jag inte så hungrig när lilleman äter och sen flyter tiden på tills det är dags att hämta tjejen från dagis. Då först börjar jag undra hur jag ska orka och så minns jag att gårdagens matrester står kvar i kylen. Bara att kasta i sig. Men jag hann faktiskt hälsa på barnens gammelmormor och gammelmorfar innan jag gick till dagis. De älskar barnen och uppskattar en kort besök då och då. Det är härligt med dessa 80 plussare, för i sinnet är de så mycket yngre. De drömmer om att göra allt, men sen sätter den fysiska hälsan stopp. Jag tycker det är underbart att få prata med dem och drömma om hur det hade varit att ha en mormor och morfar. Mina dog långt innan jag föddes tyvärr.

Efter dagis satt jag och njöt i solen tills det var dags att åka och hämta på fritids. Idag missade jag därför "mellis" med, så just nu är jag oerhört hungrig. Idag blir det en klassiker! Köttfärslimpa, kokt potatis och lingonsylt. Brukar vara succé för alla. Mums.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar