Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

fredag 25 maj 2012

Glassdag

Idag är det 26 grader varmt i skuggan och betydligt varmare på altanen. Vi har haft en loj dag och skolkillen fick sluta tidigare för han var så påverkad av björkpollen.

Barnen fick fria händer att bestämma vad vi skulle göra idag, och det blev glass (otippat). Senare idag blir det tacos. Borde kanske grilla, men nu var det handlat så här. Vi kör grillning imorgon istället när vi är två vuxna att styra med det. Jag pallar inte riktigt själv att förbereda allt vad grillning innebär. Nu ska jag ta lilleman och sätta han i gräset, få se hur förvånad han blir då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar