Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

tisdag 8 maj 2012

Godast just nu


Alltså, detta är klart den godast chokladen, ihop med kaffe, efter en liten promenad och dusch.

Solen lyser idag igen och snart är temperaturen uppe i 10 grader. Jag hoppas på att sitta och lapa sol en stund idag på altanen. Det går upp och ner det här med att trivas hemma och föräldraledig, men när det är så här så längtar jag inte tills att börja jobba. I september smäller det dock. Jag ska träffa min nya chef nu på torsdag, så jag ska dit och känna på atmosfären. Hoppas lilleman sköter sig. Det är länge sedan jag var där och träffade alla. Det är nästan ingen som har tid med att prata när man är där. Jag har ett helt annat tempo i kroppen känner jag.

Jag har en massa idéer om hur man ska få en trevlig stämning på jobbet. En idé som jag snappat upp i bloggvärlden är gemensam lyxfrukost en dag i veckan. Det tyckte jag lät trevlig jämfört med fikastund (som i och för sig också är trevligt och gott), men frukost är ändå snäppet godare. Får se om jag har med mig den energin när jag kommer tillbaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar