Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

söndag 20 maj 2012

Gröna Lund

Lördagsmorgonen blev inte lika tidig som dagen innan. Det spelades Guitar Hero efter frukosten och ett PS2 fick följa med storkillen hem! Lyckan var stor för vi har inga tv-spel.
Vi sa hejdå till lilla familjen och tackade för en fantastisk vistelse ute på Ekerö. Efter det drog vi mot Djurgården och Gröna Lund. Fint väder och lördag var väl inte de bästa förutsättningarna för lite folk, men vad ska man göra. Inne på Gröna Lund misslyckades jag totalt med fotandet. Det blev för styrigt att hålla koll på vagn och barn så kameran låg i väskan. Jag lånade bilder från Gröna Lund på de attraktioner som barnen åkte.  Det blev i alla fall massor av karuseller, sockervadd, Ben & Jerry glass, hamburgare, chokladhjul och köande.
Vilda musen

Flygande mattan


Lustiga huset

Tekopparna

Nyckelpigan
 
Blå tåget

Det var nöjda barn som tog sig från grönan till en solvarm bil. Nu började resan hem och det blev några fler stopp kan man säga!

Vi började med Uppsala för besök av några gamla kursare till mig. Vi skulle få låna en bärstol av dem, så nu ska vi se om jag får en hand fri;-). Vi stormade in och stormade ut, men hann pratas vid ett tag och lilleman fick sin middag där. Alltid kul att ses, men nästa gång får vi planera mera! Nåja, bättre att vi sågs än att vi körde förbi. Båda familjerna hade toktrötta barn, så jag tror ändå att det var bra att vi inte stannade på middag.

Det blev middag på Statoil och det utlovade lördagsgodiset köptes. Jag är lite rädd för åksjuka så de fick köpa 15 plockgodisar var och äta 7 stycken och spara. Nästa stopp blev i Gävle för att göra välling till en inte så nöjd lilleman. En stund efter det var det dags att byta blöja och sedan somnade alla tre! Skönt att komma hem och sova i sin egen säng, men fantastisk roligt att vi tog oss iväg och äntligen fick semestra i Stockholm! Nu tar vi en skön söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar