Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

torsdag 3 maj 2012

Inspirerad

Jag har sedan jag blev föräldraledig och skaffade padda börjat läsa flera bloggar. Främst försöker jag läsa bloggar som ger mig en bra känsla och som kan ge mig inspiration. Det har lett till att jag skapade en egen blogg. Den är mest för mig själv, jag menar vem vill egentligen läsa om mitt liv när man har ju fullt upp med sitt eget? Jag började blogga för att skriva av mig om det goda i varje dag. Istället för att tänka på vad jag inte har hunnit, hur trött jag är, hur bråkig dagen har varit osv så anstränger jag mig att skriva om det som varit bra under dagen. Målet är att ha minst tre bra saker varje dag och hittills känns det som jag har mycket mer!
Blommor som storkillens kompis plockade igår på väg hem från skolan.

Idag drog kylan in igen och jag kom av mig lite i vårkänslorna. Jag är dock sugen att åka och shoppa lite lyktor, blommor och tyger. Måste bara invänta lilleman som somnade så gott i vagnen. Jag vill åka nu på en gång, men det ska klaffa med mat och hämtningar från dagis. Blir nog till att ta med mig lilla tjejen också. Ska åka ut på City Gross och inhandla olivträd, för jag har blivit inspirerad av den här duktiga tjejen som gör i ordning sin terrass. Bra när någon som är betydligt bättre än jag kan tänka ut helheten. Själv tänkte jag plocka russinen ur kakan och skaffa de saker jag gillar och har råd med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar