Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

onsdag 9 maj 2012

Krafttag

Bild från Viktväktarna

Igår bestämde jag mig! Jag skummade igenom min blogg och slogs av att mina dagliga ljusglimtar ofta består av mat eller fika. När jag var ute på kvällspromenad igår, bara jag och min bok i öronen, så slog det mig. Att vara ute och röra på sig är ju också en ljusglimt, en betydligt nyttigare. Jag har ju ett antal extra kilon efter sista och tredje graviditeten, och jag vill gå ner i vikt. Jag har bara inte bestämt mig och då är det lätt att flyta på med fika, choklad och andra njutningar. Därför ska jag gå med i viktväktarna på torsdag, det har funkat förut. Varför inte gå med direkt? - jo för ikväll ska vi vara barnfria och gå på restaurang! Vore ju dumt att förstöra detta unika tillfälle med att peta i maten. Varför den här metoden funkar för mig är för att det blir så tydligt vad jag äter då jag skriver ner det. Jag kommer fortsätta laga vanlig mat. Troligast kommer chokladen få finnas kvar, men bara en ruta då och då när jag "har råd". Målet är att gå ner 10 kg. Jag vet att det är en sommar emellan med allt vad det innebär, men jag ska försöka.

Så imorgon smäller det alltså!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar