Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

onsdag 23 maj 2012

Ljudböcker

Kaffedoften sprider sig i köket och de två största barnen är iväg till skola och dagis. Nu har jag hela förmiddagen för mig själv och mitt minsta snoriga hjärta. Vi ska ha vår lugna stund tillsammans innan han somnar. Det är vårruset ikväll, som jag ska gå med en arbetskamrat, så jag vet inte om jag ska promenera nu på morgonen också. Det ska vara för att få läsa (dvs lyssna) färdigt på "Änglamakerskan" för att få börja på den nya Roslund & Hellström "Två soldater". Dessa författare slår Läckberg med hästlängder, men det är skönt att läsa något som inte är så tungt ibland. Det finns massor av böcker som jag borde läsa och jag blir glad av den tanken, att bokskatten är så stor och jag kommer aldrig hinna ikapp! Jag har fastnat för ljudböcker, främst för att jag aldrig har tid att läsa med ögonen. Den enda tid som finns då är kvällen och då somnar jag. Bäst gillar jag min promenadstund eller min bilfärd till och från jobbet. Det är riktiga ljusglimtar, förutsatt att boken är bra.

Nu dax för fruktstund och min kaffekopp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar