Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

tisdag 29 maj 2012

Mellan hägg och syren

Bild lånad från wikipedia

Sedan jag träffade min man 1999 har jag börjat lyssna på Ulf Lundell. Jag gillade han inte förut, men efter att ha spenderat en månad i buss med Uffe på radion dagligen så ändrade jag uppfattning. Visst, han har inte en klockren sångröst, men kombinationen med hans fantastiska texter så är det precis så som det ska låta.

Idag bjuder jag på en mycket passande låt, nämligen denna.

Favoriten 1999 var den klassiska Hon gör mig galen och nu finns även dessa på favoritlistan:

Jag gillar inte hans nya låtar så mycket och jag gillar inte de rockigaste låtarna. Bäst är han live. Jag och mannen har varit på flera konserter tillsammans och speciellt minns jag Köpenhamn 2008, unplugged. Fantastiskt! Ja det här är lite annat än Mix Megapol låtarna jag skrev om här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar