Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

fredag 4 maj 2012

Min svärmor


Råkallt ute idag och regn hela dagen. Piffade upp dagen med att åka på lokala kondiset och köpa hem fika innan vi hämtade stora killen från skolan. Vi hade tjafsat i morse om regnbyxor var en bra idé eller inte, så det kändes bra att göra sams. Han var nöjd och glad som vanligt, så det är väl jag som lidit värst under skoltimmarna. Senast idag har jag pratat med min svärmor om hur jag ska hantera min 8-åring som är så noga med vad alla andra har/gör så hon blir den självklara ljusglimten idag.
Present från min svärmor
Jag har fått den bästa svärmor som finns! Hon är ovärderlig för mig. Jag kan prata med henne om allt och inget och det gör jag nästan dagligen. Hon bor inte långt ifrån oss, så jag träffar henne även flera gånger i veckan. Med barnen är hon otrolig, alltid snäll och tålmodig, och hon ställer upp när hon kan eller ser till att det löser sig om hon inte kan. Dessutom är hon bra på att lyssna. Jag ältar alla mina glädjeämnen och bekymmer rörande jobb och barnuppfostran med henne. Hon lyssnar och ger råd, kloka råd, som man senare känner att det var ju självklart. Vi promenerar, shoppar och snart ska vi resa ihop (Barcelona, nedräkning nu!). Hon är helt enkelt en av mina bästa vänner och sedan min egen mamma dog har hon blivit ännu viktigare. Det har varit en jobbig känsla, att inte kunna ringa sin mamma när som helst. Därför är jag så tacksam att hon finns i mitt liv och fyller det tomrum som min egen mamma lämnat efter sig.

1 kommentar:

  1. Har nu läst hela din blogg. HÄRLIGT!! Det här inlägget var bäst;-)) Det gör mig varm i hjärtat. Du är fantastisk, Eva. Världens bästa fru och mamma till mina 4 älsklingar och en mycket kääääär vän. Kram och lycka till med ljusglimtarna...// Ewa

    SvaraRadera