Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

söndag 20 maj 2012

Minisemester

Vi tog oss till Stockholm utan några bekymmer. Ett fikastopp och ett lunchstopp. Klassikern "när är vi framme" kom efter en kvart, men sen inget mer. Eftermiddagen spenderade vi hos min mans bror, fru och lille bebis. Det var bullfika, promenad, tacos och marängsviss.Mumsigt och trevligt.
Småkillarna leker sida vid sida

Det vart en tidig morgon på fredagen. Inte lätt för storbarnen att sova bredvid varann (vilket de inte är van vid) på en luftmadrass som tappat mycket luft! Nåja, efter en amerikansk frukost med amerikanska pannkakor med lönnsirap (bästa hotellet jag varit på;-) så tog vi färjan från Ekerö och vidare söderut till Södertälje och Tom Tits.

Det fanns över 600 experiment att prova på 4 våningar samt ett stort uteområde. Vädret var toppen och inte överdrivet med folk.
 


 
 Det var slagna hjältar som åkte från Tom Tits och på frågan om vad som varit bäst så var svaret ALLT! Våra barn är verkligen jätteduktiga på att hålla sig kring oss. Skönt skönt.

På kvällen blev det grillning och bästa efterrätten....Don Pedro. Det är en dessert från Sydafrika som helt enkelt är en milkshake med sprit i. Jag vet inte vad som var i min men troligen baileys eller kahlua. Mumsigt värre. Jag har inte hunnit med att fota så bra, för jag har mest njutit av att ha blivit uppassad!
Hann inte med att fota shaken, men lånade en bild här. Där fanns ett recept oxå!
Lördagens bravader tar jag i ett annat inlägg!

Hur har det funkat med viktväktar pointens då....INTE alls! Men har jag semester för en gångs skull så har jag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar