Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

onsdag 2 maj 2012

Mitt tjejgäng


Sedan min studietid i Uppsala har jag hållit ihop i ett tjejgäng på 7 st inklusive mig. Vi försöker ses minst två gånger om året, senast var i april. Trots att vi inte har tid att pratas vid i telefon längre på vardagar, så sinar aldrig samtalsämnena när vi väl ses. Senaste träffen var tydligt med det. Vi träffades för lunch och satt länge och pratade tills det var dags för eftermiddagsfika. Då drog oss till Nationalmuseum och tittade på konst (men i ärlighetens namn tittade jag inte på utställningen, utan var i en djup diskussion om jobb just då). Nåja, det fanns ett fik och där satt vi till stängning och drog oss sedan vidare för middag och prat och skratt till sena kvällen. 

Det är så härligt att kunna prata om allt möjligt. Gamla minnen, barnen, jobb, förhållanden osv och det är enorm trygghet att de finns i mitt liv.  Vi har gjort Uppsala tillsammans som studenter, hållit och deltagit i varandras möhippor, varit på bröllop, träffat och umgåtts med varandras barn. Egentligen är vi alla ganska olika, men vi håller ihop. Om bara något år kommer vi alla troligen vara i samma fas, med de minsta barnen stora nog att klara sig gott utan mammorna. Vår plan är att åka till New York tillsammans. Jag hoppas att drömmen blir verklighet. I NY var jag och min älskling i november 2010 och det är en häftig stad som jag gärna besöker igen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar