Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

söndag 27 maj 2012

Morsdagstapas

Härliga 20 grader idag med och hela familjen sov till 8, underbart. Jag blev firad på morgonen med en liten present inför kommande Barcelona tripp. På tal om Spanien så ska vi hålla morsdagsfirande här i eftermiddag. Min svägerska med familj kommer och barnens gammelmormor och gammelmorfar. Svärmor och svärfar är i Stockholm och missar våra tapas.
Svårt att misslyckas med dessa ingredienser

Laxrullar

Potatissallad
Sedan kommer det bli melonsallad med chevre, pizza med chevre samt favoriten baconinlindade dadlar. Svägerskan hjälper till och kommer med lufttorkad skinka, heta räkor, manchego...Ja vi kommer nog att bli mätta! Till efterrätt tänkte vi oss marängsviss. Tur att jag har varit flitig att promenera denna vecka, så att jag inte behöver peta i maten. Vägning på måndag, så det visar sig!

2 kommentarer: