Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

torsdag 31 maj 2012

Mot Barcelona

Barcelona, bild lånad från Norwegian

Idag har jag haft fullt upp med att packa och tänka. Jag vill inte glömma något, men det viktigast är ju pass och pengar och pass har jag ju inte så då är jag nog klar nu!

Det kommer att vara hektiskt i eftermiddag med att hämta barnen på dagis och skola och att komma iväg till tåget i tid. Jag får resa ner ensam till arlanda nu, de andra tar ett senare tåg, men jag har laddat ipoden med Två soldater. Har hört en som har läst den och som inte var nöjd alls, men vi har inte riktigt samma smak så jag hoppas fortfarande.

Det känns konstigt att lämna sina kära hemma, och en del av mig vill stanna hemma, men jag behöver en paus. Jag är väldigt trött och virrar mer än jag brukar, så en minisemester kommer nog göra mig gott. De kommer ha det väldigt bra med sin pappa. Lilleman är fortfarande strulig på nätterna, så jag förstår att det kommer vara tröttsamt, men på måndagkväll är jag tillbaka igen.

Jag kommer hålla mig ifrån facebook och bloggar under minisemestern, så nästa ljusglimt blir inte förrän nästa vecka.

Tjingeling!

1 kommentar:

  1. Barcelona verkar vara så spännande! Hoppas ni får det fint!

    SvaraRadera