Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

torsdag 10 maj 2012

Nya mål

Jaha, då är jag medlem i viktväktarna, igen. Målet är att gå ner 9 kg (trodde det var 10 kg så yeah för mig som redan lyckats gå ner 1 kg...hehehe).

Jag tänker inte svälta mig. Målet är att äta frukost, lunch, middag samt nyttigare mellanmål. Helger ska ett glas vin få slinka ner. Godsaker ska jag begränsa till 70% choklad och popcorn. Men, den viktigast kuggen är att jag ska börja träna mer. Idag promenerar jag då och då, men från och med nu ska jag även hoppa på cross trainern som vi har här hemma och trampa framför tv:n.
Nu blir det till att begränsa sig!

Vissa delar av mig tycker att jag borde njuta av att vara ledig och tycka det är OK med min kropp som fött fram tre barn. Lilleman är trots allt bara 10 månader. Andra delar av mig gillar inte att se ut att vara i 5:e månaden. Det hälsosammaste är ju heller inte att ha bukfett, så därför blir det så här nu. Jag brukar vara duktig när jag väl bestämt mig. Får se hur det går utan intensiv träning. Denna dag har jag fått ihop i alla fall och det är en bra start!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar