Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

tisdag 15 maj 2012

Pratbehov stillat

Vilken fantastisk förmiddag jag har haft! Min kära vän kom hit vid 10 och vi gick en rask promenad på en timme. Efter det stannade hon för lite kaffe, en ruta av Lindts jordgubbschoklad (fantastiskt god) och en massa prat.

Vi hann avhandla mycket och nu snurrar rätt mycket i mitt lilla huvud. Hon kör LCHF och jag med viktväktarna som tillåter mycket kolhydrater. Det är inte lätt att veta vad som rätt, men det vi kom fram till var att det som man mår bäst av ska man fortsätta med. Vi diskuterade hur vi egentligen får ihop familjelivet med man och tre barn och prioriteringar osv. Inte så mycket barnprat, tröttprat eller bråkprat. Varför prata om tråkiga saker liksom?! Hon hjälper mig mycket i att vända saker till det positiva. Fundera inte på saker som inte fungerar utan var glad när saker fungerar! Jag fick en riktigt energikick och huvudvärken är borta (med hjälp av Ipren, men hey det funkade ju).

Nu längtar jag ännu mer efter vår Barcelonatripp. Bara drygt 2 veckor kvar. Det ska bli hur skönt som helst att bara få vara och prata. Jag har stort behov av att prata märker jag. Inte så konstigt när jag är hemma själv hela dagarna. Det är liksom inte samma prat med lilleman och barnen som jag har behov av. Åh vilken bra förmiddag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar