Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

onsdag 16 maj 2012

Snäll mot mig själv

Idag har jag varit snäll mot mig själv (det är bra att vara, läs här). Jag har tillåtit mig att bara sitta i solen, lyssna på min bok och njuta, medan lilleman sov i vagnen. Han skötte sig föredömligt idag under mitt samtal och lekte snällt med sina saker. Jag är glad att jag tog mig iväg i morse och att jag fick sagt det jag ville få sagt på jobbet. Känns bra att jag inte fegade ur och stannade hemma. Då hade jag väl bara ångrat att jag inte tog chansen att påverka. Hoppas detta leder till något gott! Jag hann även småprata med några av mina kollegor och snappade upp några Barcelona tips. Nästa vecka kommer vi ses igen, för då är det vårruset.

Senare ikväll blir det packning. Min man säger att det blir lätt, men jag vet inte. Tre barn och två vuxna i två nätter. Låter enkelt, men det brukar dra iväg med antalet väskor. Vi ska åka till Stockholm och göra det som var tänkt för ett år sedan. Då satte min rygg stopp för längre bilfärder, men nu är det inga problem med den saken. Det blir Gröna Lund och Tom Tits och kusinbesök. Det betyder att jag inte kommer blogga på några dagar. Det kommer troligen bli ett antal ljusglimtar att blogga om på söndag istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar