Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

tisdag 15 maj 2012

Spel

Min man har en Iphone och jag har en Ipad. Det är jättebra leksaker och det finns massa roliga appar. Jag tycker dock att det tar väldigt mycket tid att sitta och pilla med. Vi spelar Wordfeud, Rumble, Backgammon bl a och barnen har egna mappar med barnspel och pussel. Vi surfar med dem, skriver in viktresultat, läser text tv osv osv.

Ikväll ska jag föreslå för min man att vi ska spela backgammon på riktigt. Vi brukade spela det när vi var på resor (innan vi fick barn). Senast var nog 2001 (!) när vi åkte buss från Nepal och hem till Sverige. Då spelade vi varje dag i två månader. Vad mycket trevligare vi kan ha det på kvällarna med ett spel tillsammans. Ja, det är min plan för kvällen, hoppas det inte är någon hockey som stör och att lilleman inte kinkar som han brukar. Nä, det här kommer bli en bra kväll!

1 kommentar:

  1. Du är så klok i det du skriver, håller absolut med!

    SvaraRadera