Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

onsdag 2 maj 2012

Vardag igen

Konstnär: Sofia Rustan
Jag älskar verkligen när alla i familjen är ledig och det är långhelg, toppat med finväder. Men när det sen är dags för vardag är det så skönt. Idag var det skola och dagis igen och barnen var nöjda och samarbetsvilliga. Det var en riktigt bra morgon utan tjat om att klä på sig, borsta tänderna eller om att hinna till skolbussen. Alla var klar långt före tidsplan och var glada att komma iväg. Lillhjärtat sov riktigt bra idag ute på altanen och då hann jag en massa saker trots att jag låg på soffan och slappade. Jag hann se sista avsnittet av Så levde de lyckliga som jag gillar, jag hann ordna två praktiska saker via mail och telefon och jag hann prata en stund med min vän i Uppsala. Hon är hemma föräldraledig precis som jag och vi har mycket att prata om. Sömnbrist är ett stadigt samtalsämne men idag lyckades vi faktiskt reda ut varför magsjuka kan vara en ljusglimt! Huvudvärken är borta nu, så nu är det lite handling innan alla kommer hem igen, förhoppningsvis på lika gott humör!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar