Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

torsdag 24 maj 2012

Vårruset

Idag kom äntligen värmen, 14 grader före kl 9. Idag vet jag inte riktigt vad jag ska göra, men jag tror det blir bäst att kasta av sig några plagg och njuta i solen!


Igår kväll var det dax för vårruset med några tjejer från jobbet. Vi samlades före loppet och åt vår picnickorg (till skillnad från alla andra som åt den efteråt). Det var ett smart drag, lagom med folk och varmt mot husväggen.

Vid starten fick vi stå i lunkagruppen, men arbetade oss framåt, sakta men säkert. Det är en 5 km slinga och massor med folk, men i och med det gick jag fortare än vad jag hade gjort ensam. Jag gick med en arbetskompis och pratade om hur hon hade det och hur det var på jobbet.
Efter loppet fick jag medalj och lite godsaker. Bra kämpat av mig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar