Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

söndag 24 juni 2012

Cykelutflykt

Det var härligt väder idag, så vi beslutade oss för en cykelutflykt. Jag tog en sovande lillleman i vagnen och promenerade och resten av familjen cyklade. Tuffast utmaning blev det för vår 4 åring, men hon klarade de 4,5 km till fiskerestaurangen och sedan 4,5 km hem. Mycket strongt av henne. Vi åt en landgång med lax, räkor och strömming på och barnen åt pannkakor och glass.

Efter det äventyret har vi tagit det lugnt, fikat, spelat kubb och tittat på lilleman som kryper i gräset. Nu sänker sig lugnet efter en, som vanligt, stojig middag. Det är inte precis lugn och ro vid vårt middagsbord och nu har även våra grannar glädjen att lyssna på oss, eftersom vi sitter på altanen och äter;-)


Imorgon är det sommarlov för alla utom mannen, så nu får vi se hur jag klarar mig ensam som trebarnsmor...Simskola hela veckan på förmiddagarna, sen hoppas jag barnen kommer in i ett skönt sommarlunk hemma. Vi får väl se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar