Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

söndag 17 juni 2012

Dagen efter

Ja då har vi haft ett intensivt firande av 40-åringen som blev väldigt lyckat! Vi började dagen med att fuskstäda huset och skala potatis, till middagen. När sedan födelsedagsbarnet och min brors familj kom drog vi ganska snabbt till Galtström för lunch. Det var kallt ute, så vi fick sitta inne, men det gick bra. Skönt med en restaurang där man känner att stojiga barn inte stör.

Väl hemma förberedde jag sallad och gremolata till laxen. Barnen lekte för fullt med kusinerna och svägerskan gjorde såser och denna härliga tårta!
Presenten till min bror blev en läsplatta från Samsung (han gillar inte Apple) och det blev bra! Han började genast fundera hur han skulle börja använda den.

Fullt ös vid middagen som för övrigt var ljuvlig. Prova att tillaga en helsida av lax i 120 grader, c:a 40 min (eller tills innertemperaturen blir 54 grader), laxen blir väldigt saftig och god.
En bild på gårdagens outfit, en rödprickig tunika som var löjligt billig!
Lilleman har blivit lite förkyld, så han somnade lugnt först vid midnatt igår, men sedan sov han ostört tills kvart över nio i morse!

Idag blir en lugn dag. Nu kommer det flera fester på rad här, nästa vecka midsommar och helgen efter det 1 års kalas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar