Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

söndag 17 juni 2012

Dagligt lärande


Måste bara fota och föreviga utsikten från altanen!
Jag lär mig varje dag olika saker om hur mina barn fungerar. Olika situationer som uppkommer lär även barnen massor. Idag var det 8-åringen som fick lära sig en hel del efter att oannonserat cyklat, med en kompis, till golfbanan och köpt både kexchoklad och glass. När detta kröp fram hade vi en diskussion om hur man är en bra kompis (en kille blev nämligen lämnad ensam), att han alltid måste säga vart han tar vägen, vad som gäller med godis när det inte är lördag och vad som är lämpligt att lägga pengar på. Han riktigt strålade när han förstod hur han borde ha gjort. Kul när det tas emot på det sättet!

Fick till en promenad idag, första för veckan. Det är alldeles för lite, men när jag inte har varit pigg så kan jag inte lägga energi på min träning. Det var i alla fall skönt att komma iväg och så fick jag sällskap, ännu bättre.

Nu laddas det för ny vecka. Sista veckan med fritids och dagis och midsommar på fredag. Imorgon ska vi dock vara med kusinerna på utflykt och utforska Södra Berget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar