Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

tisdag 5 juni 2012

Första dagen i Barcelona

Jag tog mig till Stockholm före mina reskamrater och blev snällt informerad av gränspolisen att pass var överskattat. Sparade därför nästan 1000 kronor och flanerade runt i Sky City och åt sushi. När mina reskamrater anlände blev det lite vinmys och sen gonatt på Rest and Fly. Tidigt tidigt gick planet mot Barcelona och allt gick så lätt att helt plötsligt satt jag på ett torg och åt tapas och njöt av 28 grader och sol. Ingen hade velat se vare sig pass eller körkort, så många samtal avslutades med...vad bra det är att resa inom Schengen!
Placa Reial
För att se så mycket av Barcelona som möjligt tog vi en hop on - hop off busstur och satt på ett busstak och såg sevärdheter passera förbi. Det var väldigt varmt när vi stod still i trafiken och fläktade skönt när vi åkte runt. Bilderna blev som de blev.
La Segrada Familia, under ständig renovering. Gaudis verk.

Stranden, Barceloneta

Park Güell, återigen Gaudis verk.
Jag hade skaffat en guidebok och det var intressant att läsa om Gaudi och alla hans livsverk. Jag är inte så mycket för att läsa inför en resa, men däremot sen. Vi tog ett välbehövligt stopp i Park Güell och drack sangria och njöt av värmen.
Bästa kaffe latten på Starbucks
Efter bussturen blev det ett besök på Starbucks (och det visade sig inte bli det sista). Vi bodde på ett hotell mitt på La Rambla, men en bit in, och där kunde vi vila och duscha innan det var dags för middag. Vi hittade inte precis bästa stället, men alla minnen man skaffar behöver ju inte vara guldskimrande. Min svärmor fick till att börja med ingen middag och vår tre rätters middag var mättande, men inte så god. Nåja, ett ställe vi inte återkom till. Efter det här blev det hotell, air condition och sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar