Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

tisdag 12 juni 2012

Jag ska bara


Efter skjutsning till dagis och fritids och första tvättmaskinen igång, så skulle jag bara på apoteket och hämta ut mer allergimedicin. Jag råkade gå förbi blomaffären och köpte med mig lite lavendel och murgröna. Jag känner mig fortfarande slak efter gårdagen, så planen var att vila när jag kom hem och lilleman sov.
 Men solen tittade fram, så det var ju lika bra att plantera i de stora krukorna...
 Den här "fågelburen" ville bara komma hem till mig, så jag satte en liten murgröna där.
Myshörnan
Sedan kom jag på att mina färska kryddor också skulle må bra av att planteras om...

Pratade sedan med min kompis, som jag ska gå med på Lisa Miskovskys konsert, så efter planteringen passade jag även på att köpa biljetter till det. Nu tänkte jag bara lyxa till med lite korallfärgat nagellack (som lägligt fanns på apoteket), sen ska jag vila (om inte sovtiden för lilleman är slut då).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar