Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

onsdag 13 juni 2012

Kalasplanering

Idag fyller min bror 40 år, hipp hiipp hurra!! Han kommer hit på lördag, så då blir det kalasande. Jag och min äldsta bror funderar på present, och det är banne mig inte lätt. Det blir en hård present, så långt vet jag idag. Sedan gillar jag själv att få blommor, så därför beställde jag just en bukett till honom, som ska levereras idag (kom ihåg att leta efter rabattkoder, idag 25% rabatt). Det är ett trevligt sätt att visa att vi tänker på honom, trots att han bor 30 mil bort.
Bukett från EuroFlorist

Det blir ett familjefirande och fullt hus och jag inser nog inte idag hur mycket det kommer vara att fixa med. Till lunch ska vi åka på en av många sommarrestauranger i området, håller därför tummarna för soligt väder. Middag håller vi sedan här hemma och min mans mor och far samt mormor och morfar kommer också. Min andra svägerska ringde just och ska hjälpa till med tårta och såser. Kommer att köpa hela laxsidor och grilla eller tillaga "Ugnsbakad lax med gremolata" på låg temperatur.

Trots att vi på min sida av släkten endast är 3 stycken så kommer vi totalt bli 9 vuxna och 5 barn på kalaset.

Älskade älskade familj:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar