Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

fredag 15 juni 2012

Lugnet sänker sig

Nu börjar det bli lugnt i hemmet. Barnen har ätit tacos, har fått sina fredagschips och tittar på scooby doo (den enda film de kan enas om att se). Lilleman river i mina tidningar för att stoppa papper i munnen och jag försöker blogga.
Tidningar i farozonen

Nyaste Mama i säkert förvar

Nästa vecka ska jag både till frissan och till Memira. Jag opererade ögonen 2010, men höger öga blev inte bra. Nu när jag inte längre är gravid och har ammat  klart så kan det åtgärdas, men på torsdag är det bara en kontroll.

Jag tror att jag har hittat en frisyr som jag ska testa på onsdag. Det är Att vara någons fru som återigen inspirerat. Jag har ju längden i mitt hårsvall, så kanske en liknande lugg skulle passa mig? Jag ska i alla fall diskutera med min frisör. Jag drömmer om att hitta den ultimata frisyren. Idag sparar jag mest ut och sen efter ett tag klipper jag av det. Jag kan inte bestämma mig för långt eller kort!

Snart blir det välling och läggning av lilleman och sen ska jag se Sverige-matchen i fotbolls EM. Hoppas de vinner så att mannen blir på bättre humör än efter förra matchen:-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar