Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

måndag 11 juni 2012

Migrän och ljusglimtar

Lotta på Bråkmakargatan är en härlig tjej!
Jag tänkte skriva om fler ljusglimtar som skett under dagen, då jag i mitt förra inlägg var lite orättvis med orden "gick sisådär med två till hemma". Vadå, sisådär, det gick helt strålande. Idag hamnar detta på pluslistan en migrändag:
  • Ingen tidig tid att passa på morgonen, så det var uppstigning 7.30 istället för 6.30.
  • Spel och film är perfekt "barnvakt" när jag behövde ligga och dåsa på soffan under lillemans 2 h sovstund.
  • Ta hjälp av barnen till veckomatsedeln. Idag har tjejen bestämt hela veckans meny (köttbullar/korv/lax/pannkaka/tacos)
  • Sommarfritids är toppen! Lyckligare kille har jag sällan skådat. Äntligen fri lek med alla kompisar.
  • Goda grannar är bra att ha, särskilt en dag som denna.
  • En kär man som sköter veckohandlingen efter jobbet.
  • Frisk luft, en gunga och vips ett färdigrensat jordgubbsland.
  • Sist, men inte minst, Ipren + 2 Alvedon :-)
 Fullt av ljusglimtar även en dag som denna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar