Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

måndag 25 juni 2012

Mina kamper

Jag konstaterar att i min viktkamp går det bra! 4 kg tappade och 5 kg kvar. Fast egentligen är inte de 5 kg så viktiga för mig. Jag ska fortsätta ett tag till och tappa 2-3 kg till, sen får vi se hur jag orkar fortsätta. Jag måste skärpa mig på kvällarna mot att stoppa saker i munnen. Där är min verkliga kamp.

Nu har jag i alla fall startat en ny kamp. Mot lilleman. I köket. Det är ju så kul med kökslådorna, men lite arbetsamt för mamman. Därför tänkte jag att han skulle få leka med en låda och sen hålla sig ifrån resten.
Perfekt leklåda
Det gick sådär.

Mycket roligare med mammas leksaker
Lilleman - mamman 1 - 0

Snart simskola, spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar