Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

söndag 10 juni 2012

Mojito

Doftljus från Durance
Igår kväll när barnen lagt sig gjorde jag oss varsin drink från en tax free bacardi-mojito mix. Fräsch, somrig och god.
Så här gjorde jag i ett glas:
  •  Delade ena halvan av en lime i fyra delar
  • Mortlade/pressade ur dem tillsammans med fyra mynta-blad
  • Hällde i krossad is (krossade iskuber inlindade i handduk med en hammare - i källaren för att inte väcka barnen;-)
  • Fyllde på med Bacardi mojito + en skvätt läsk (vi hade bara tonic)
Jag känner att jag inte tål särskilt mycket längre, men en räckte bra. Idag pallar jag ingen alkohol, men hämtmat från kinarestaurangen kommer sitta finfint:-)

1 kommentar:

  1. det där såg läskande ut :-)

    Och ja jag kan tänka mig att det blir en läskig tid när man så smått ska släppa barnen ur nästet... Hu! haha :-)

    SvaraRadera