Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

torsdag 14 juni 2012

Schemalagda möten

Syrenen har börjat blomma
I morse hade jag en tid att passa och på en gång blev jag stressad. Det var en snabb frukostträff på kondis med en kompis, tillika arbetskamrat. Härligt dock att ta sig utanför husets väggar och prata lite om hennes händelsefulla liv. Efter det stack jag iväg till barnens lillkusin, som kommit hem från Stockholm över helgen. Jag var inte ensam om att vilja träffa goklimpen, så det blev lite stojigt ett tag och sedan stack han iväg för fler möten.

Då plötsligt fick jag en enorm längtan hem till lugn och ro och tog mig hem snabbt. Jag åt en god räkmacka till lunch och riktigt njöt! Ja, jag verkar inte kunna bestämma mig hur jag vill ha det, träffa folk eller vara ensam. Å andra sidan är det endast tre förmiddagar i veckan som jag kan vara ensam i ett par timmar, så alldeles konstigt är det inte. Nu är det en vecka till som barnen ska gå på fritids/dagis, sedan är det riktigt sommarlov.

Igår pratade jag i telefon med en gammal granne som flyttat söderut, men som har kvar sin släkt här och ännu längre norrut. Deras sommar var fulltecknad och vi konstaterade att det inte fanns en enda dag som vi skulle hinna ses på. Sedan, när jag skulle berätta om våra sommarplaner, blev kontrasten stor. Vi har (dvs min man och äldste sonen) den 11 juli inbokad för Liseberg, resten är ett blankt blad....Jag tycker att det är rätt skönt och här ser jag fördelen att ha nära till släkten. Vi ses nästan varje dag, ibland bara en kort stund och andra gånger ett par timmar. Det känns lättsamt. Jag är helt enkelt inte så mycket för schemalagda möten, utan satsar på spontana träffar. Visst kan man gå på minor och missa varandra, men oftast är det mest avslappnat och bra!

Nu håller jag på att uppdatera datorn och mentalt förbereda mig för ett telefonmöte med jobbet. Vi får se vad lilleman tycker om det mitt i hans lunchtid:-). Ikväll blir det utflykt med dagis och jag ska göra en rabarberpaj och ta med. Lite mörka moln på himlen, men jag hoppas att de drar iväg, så att det blir en trevlig stund.

1 kommentar:

  1. Syrén är min favvoblomma! Älskar doften! :-) Här nere har dom dock blommat över nu :-(

    SvaraRadera