Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

onsdag 6 juni 2012

Sista dagen i Barcelona

Idag var vårt mål stranden och då var det plötsligt molnigt, men varmt. Alldeles perfekt alltså, eftersom jag inte gillar att ligga och pressa i solen. Det blev en promenad i hamnen mot linbanan, som tog oss upp Montjuïc och en fin utsikt. Vi tog turen direkt tillbaka och sammanstrålade med min shoppingsugna vän (som inte gillar hissar och trånga linbanekurer) för lunch. Det blev...tapas, de godaste vi ätit på hela resan.


Räkor, manchego, patatas bravas, nachos, kycklingspett. Mums!
Efter lite presentköp till barnen, och vila på hotellrummet så var vi sugna på paella. Svärmor bjöd och det var också mumsigt. Sedan var det åter tänkt att se Font Màgica, men det regnade. Ett litet stopp för kaffe och hopp om att det skulle avta, men då började det blixtra, dundra och regna ännu mer. Det blev därför ingen ljusshow över fontänen. Det vart det sista av en fantastiskt härlig och avkopplande resa. På måndagen var vi på resande fot i 13 h och alla bussar, flyg och tåg klaffade bra. Denna stad kan jag tänka mig att återse med min man. Rekommenderar den verkligen.
Men kan vi få Starbucks i Sverige snart!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar