Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

tisdag 19 juni 2012

Tvivel

Ibland tvivlar jag på min egen förmåga och egna sunda förnuft att uppfostra mina barn. Sist ledde det till att jag läste boken "Mindfulness för föräldrar". Vettig bok, men sammanfattningen var ofta att i stridens hetta ska man ta ett djupt andetag och sedan lugnt vägleda barnet genom konflikten. Det är sunt verkligen, men sååå svårt.
Finns hos Adlibris
Nu har jag beställt denna bok, om genusfällor och genuskrux i vardagen.
Finns hos Adlibris
Förra veckan var min tjej så stolt över den ärvda t-shirten med spiderman på och gick glatt till dagis. Första frågan hon fick av en jämnårig tjej var "vems tröja är det där?". Då inser jag att redan vid 4-5 års ålder sticker en tjej ut i mängden om hon inte har Hello Kitty tröja. Jag vet att hon klär sig mycket i rosa men har inte märkt att hon riktigt bryr sig. Nu är jag ute efter mer inspiration, även om jag innerst inne tror att jag har en sund linje i barnuppfostran. Det skadar aldrig att läsa lite och kanske omvärdera något!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar