Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

tisdag 5 juni 2012

Välkommen hem

Igår kväll kom jag hem och möttes av den här lappen och en man med två barn som hållit sig vaken för min skull. Så härligt att kramas och konstant bli kallad pappa av lilltjejen. Ett tecken på att jag varit borta ett antal dagar och att de haft det jättebra. Det var nog inte den lättaste helgen för dem. Regn och två grader varmt och en hämtad skolpojke som nästan bitit av sig tungan. Lilleman sov när jag kom hem och kunde bara tröstas av pappa inatt. Nu på morgonen har vi skrattat och skrattat och pussats och kramats tills han somnade. Det är härligt att vara hemma, men det var skönt att vara borta.

Som alltid samlas en massa minnen i korten och jag tänker på våra skämt som ingen annan förstår. Jag måste samla mig och sammanfoga. Återkommer alltså!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar