Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

fredag 27 juli 2012

Att inte räcka till

Det blev en tripp till badsjön på förmiddagen. Sonen hade en jämnårig kompis med sig och då vart det helt plötsligt roligare att vara där. Jag kan konstatera att jag inte räcker till längre. De pratar så glatt med varandra och leker och tjoar så det känns varmt i mammahjärtat. Lilltjejen är väldigt bra på att hitta nya kompisar, så hon lekte vid strandkanten med en annan liten tjej och var så glad. Lilleman passade på att sova i två timmar under besöket (han har ju dragit ner till 1 h om dagen annars) så det blev en liten andepaus mitt i badstojet. Nöjda barn ger nöjda föräldrar:-)

Nu leker alla med lego här hemma, så jag försöker dämpa huvudvärken med dagens första kopp kaffe.

Härliga härliga sommardag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar