Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

söndag 15 juli 2012

Biodag

Det blev en promenad idag för att kompensera gårdagens mumsande och då passade min stora kille på att cykla med till sin kompis. De fick leka en stund på förmiddagen för att sedan äntligen få gå på den utlovade bion, Ice Age 4. Den var riktigt rolig och barnen var nöjda.
Under tiden vi var på bio har mannen och syster yster (som inte har ro att sitta still i biosoffan) varit iväg och ätit glass och köpt med sig laxbiffar hem från ett lokalt rökeri, så det blir lyxdag i köket idag med endast potatiskokning.

Sedan måste väl verkligheten komma ikapp oss och det är dax att bunkra upp inför kommande vecka. Kylskåpet gapar tomt. Nästa vecka tror jag minsann vi ska bjuda goda vänner på grillat, jag vill få till en shoppingtur och så har jag beställt sol. Det kommer bli bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar